تبلیغات
اخبار ،دانلود ،آموزش آنلاین بازی کردن بازی ها

Uncharted 3: Drake's Deception | فریب کویر

تاریخ ارسال مطلب : پنجشنبه 31 شهریور 1390, 10:41 ق.ظ

Uncharted 3: Drake's Deception | فریب کویر
2

 

 

          هفته های پرسروصدای سونی پشت سرهم می گذرد و هر بار چیزهای جالب تری از این کمپانی و کنسول محبوبش می بینیم. لاین آپ کنسول جدید سونی یعنی PSVita واقعا دیدنی است و گیمرها را مجبور به خرید آن می کند. اما در این بین PS3 هم بی بهره نمانده و یکی از بازی های این شرکت که تا چند هفته دیگر وارد بازار خواهد شد، Uncharted 3 می باشد که غوغایی به پا کرده و سطح انتظارات را بشدت بالا برده است. با دیدن چند تریلر می توان گفت U3 بی نظیر و فوق العاده دیدنی شده و سازنده آن یعنی Naughty Dog می داند چگونه علاوه بر رنگ و لعاب دادن به بازی هایش، جذابیت آن ها را هم زیاد کند.
مانند گذشته داستان بازی قوی و گیرا است. استدیو ND دوست دارد داستان بازی را روان جلوه بدهد و از پیچش های بی مورد جلوگیری کند ولی مانند U2 بازهم نحوه روایت داستان بصورت فلش بک را شاهد خواهید بود. تقریبا یک سال بعد از کشتن Lazarevic قهرمان داستان، ناتان دریک، به دنبال ماجراجویی و گنجینه های بزرگتری می رود.

این بار سفر او برای رسیدن به شهر شن های آتلانتیس در کویر ربع الخالی واقع در مرز بین یمن، عمان، عربستان و امارات را بهمراه دوست و مشاور او یعنی ویکتور سالیوان را خواهیم دید. او این بار پایش را جای پای افسر محققی به نام Lawrence می گذارد. در واقع Lawrence اواسط قرن هجدهم به آن منطقه می رود تا شهری با چنین نامی را پیدا کند چرا که در قرآن اسم آن ذکر شده و براساس نوشته های قوم یهود متوجه قهر خداوند قرارگرفته و نابود شده است.

شهری بزرگ و آباد؛ مرکز سکونت تجار و محل تجارت که نام آن را ارم گذاشته بودند. برای رسیدن به این کویر ناتان و سالیوان باید تلاش بسیاری انجام دهند. تقریبا نصف بازی در شن و ماسه خواهد بود؛ مانند U2 که نصف بازی در برف بود. در طول جریان داستان با یک ارگان مخفی آشنا می شوید که بین گنجینه و ناتان فاصله می اندازد و نمی خواهد که او صاحب این گنج شود. در واقع مانند لازارویچ آن ها می خواهند ناتان و سالیوان را بکشند و این گونه شخصیت منفی داستان هم شکل می گیرد با این فرق که خود آن ها به دنبال گنجینه نیستند اما نمی خواهند دست ناتان هم به آن برسد. چون در یکی از تریلرها که مرحله ی فرانسه را نشان می دهد، ناتان به دنبال یکی از شواهد برای رسیدن به گنجینه است. اما قبل از او افراد همان ارگان مخفی بدون آگاهی از حضور ناتان شروع به آتش زدن آن محل می کنند.

داستان همین جا تمام نمی شود. مانند نسخه های قبلی داستان پر از جزئیات و جذابیت های بسیار است و مطمئنا این بخش از بازی خوب خواهد بود.

 

 

گیم پلی بازی با توجه به آن چه که تا به حال دیده ایم بسیار عالی است. در بازی قبلی وقتی شما کاری را انجام می دادید، مطمئن بودید که این حرکت همانیست که در نسخه اول وجود داشت اما در نسخه دوم بهبود یافته است. اما در U3 اینطور نیست و بسیاری حرکات جدید به بازی اضافه شده که تا به حال آن ها را ندیده اید. نسخه سوم واقعا از نظر گیم پلی پیشرفت های زیادی داشته است و تاکید آن بیشتر برروی کار تیمی خواهد بود. غیر از این گفته می شود که بازی حالت Open World به خود خواهد گرفت.

آقای جاستین ریچموند که کارگردانی بازی را به عهده داشته است می گوید: ما هیچوقت این بازی را OW نخواهیم کرد. اما می خواهیم کاری کنیم که هزاران کیلومتر را در وسط ناکجاآباد بپیمایید و هنوز هم اکشن ببینید. در واقع می خواهیم کاراکتر ار در یک بیابان گم کنیم تا راهش را بیابد. در نهایت ما می خواهیم فقط حس OW را داشته باشیم. اولین چیزی که در تریلرها به چشم می آمد فیزیک بسیار عالی بازی بود که در سراسر گیم پلی بازی تاثیر داشت.

حالا برخلاف نسخه های قبلی تقریبا تمامی اشیاء از حالت استاتیک به حالت دینامیک درآمده اند. به این معنی که همه آن ها وزن و حجم و مرکز سقل دارند و به حرکات بازیکن واکنش نشان می دهند. تیراندازی و کاور گیری بازی کماکان به حالت قبلی باقی مانده است ولی تغییرات جزئی داشته است. ناتان در این نسخه می تواند دو اسلحه همزمان به دست بگیرد یا در حالتی که پشت کاور است راه برود و تیراندازی کند. همچنین حرکات مخفیانه جدیدی به بازی اضافه شده است.

مبارزه تن به تن و ناک اوت کردن ها هم تغییر کرده است. برای مثال در یکی از دموها ناتان از ارتفاع پرید و با مشت روی دشمن فرود آمد که صحنه بسیار زیبایی بود. همچنین ناتان می تواند با دو یا سه نفر همزمان با مشت و لگد مبارزه کند. یا این که او را لبه ی صخره به پایین پرتاب کند. (مانند حرکات اتزیو) مانند نسخه های قبلی در این بازی هم اشیا و جواهرات پر ارزشی وجود دارند که با یافتن آن ها به شما امتیاز داده می شود.

 

 

همچنین عناصر معمایی و پازل گونه در این نسخه پررنگ تر از قبل خواهند بود و باید بازهم از روی دفترچه ناتان معماهای مختلف را حل کنید. گیم پلی همین جا تمام نمی شود. کار تیمی بخش عمده ای از U3 را تشکیل می دهد و مانند نسخه های قبلی بیشتر مواقع تنها نیستید. کار تیمی هم فقط به کاور دادن با تیراندازی و کمک برای عبور از محل مشخص ختم نمی شود و بسیار بیشتر از آن خواهد بود. مثلا برای حمل یک محموله یا جا به جا کردن بعضی پازل ها و غیره. در یکی از دموها که مرحله فرانسه را نشان می داد، ناتان در حال بالارفتن از راه پله چوبی پایش در آن فرورفت و گیر کرد.

این در حالی شکل گرفت که تقریبا نصف ساختمان براثر آتش فروریخته بود و دشمنان از بالای راه پله به سراغ او می آمدند. در همین حال سالیوان برای کمک آمد و نشانه روی ناتان با اسلحه شروع شد و در همین زمان سالیوان پای او را از چوب بیرون می آورد. سازنده قول داده است که از این صحنه های زیبا بیشتر ببینیم و گیم پلی جزئیات فوق العاده زیادی داشته باشد. بخش تکنفره در مجموع خیلی امیدوار کننده و هیجان انگیز است. هنوز نمی دانیم که U3 چقدر طول خواهد کشید اما بر توجه به نسخه های قبلی تجربه مناسبی خواهد بود. بخش مولتی پلیر بازی از قبل خیلی گسترده تر است.

 



بازیکن می تواند بصورت تیمی یا تکنفره وارد مدهای مختلف مولتی پلیر مثل Team DeathMatch یا Free for All شود. در این بخش یک سسیستم پولی وجود دارد که به بازیکن اجازه می دهد شکل و قیافه خود را عوض کند و اسلحه بخرد و اسلحه هایش را بصورت کامل تغییر دهد و تقویت کند. از نسخه قبلی Boosterها وجود دارند و هر شخص می تواند ویژگی های مختلفی را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کند. همچنین یک حالت Co-Op سه نفری در مدهای مختلف وجود دارد که در آن ها هم قابلیت های ذکر شده موجود است. در یک جمع بندی کلی بخش گیم پلی بازی خیلی تغییر کرده و کامل تر شده است.
گرافیک بازی عنصری است که از همان بازی اول هم بسیار مورد توجه بود. مشخص است که سری Uncharted یکی از بازیهایی است که برند سونی را معرفی می کند و از ابتدا بصورتی طراحی شده بود که بتواند قدرت گرافیکی PS3 را به نمایش بگذارد. در نسخه سوم هم مانند قبل گرافیک زیبایی را شاهد خواهیم بود. موتور گرافیکی همان موتور نسخه قبل است با این تفاوت که ارتقا یافته و قابلیت 3D به آن اضافه شده است. از جمله این ارتقاها می توان به فیزیک کاملا طبیعی، حالت دینامیک واکنش آب و آتش، سایه زنی فوق العاده دقیق و لود تکسچر سریعتر اشاره کرد.

طبق گفته سازندگان گرافیکی که در U3 شاهد خواهیم بود تقریبا با واقعیت برابری خواهد کرد و یکی از بزرگترین بازی ها از نظر گرافیکی خواهد بود بطوریکه حتی Crysis2 را هم پشت سر می گذارد. گفته شده است که نسخه دوم 25 گیگابایت فضا می خواست اما نسخه سوم به مرز 50 گیگابایت هم خواهد رسید. افکت های جدیدی که دربازی شاهد آن خواهیم بود، شن و آتش خواهند بود. همانطور که در نسخه دوم شاهد افکت زیبای برف بودیم. حدود نیمی از بازی در مناطق کویری و شن و ماسه دنبال خواهد شد و سازندگان واقعی ترین و دیدنی ترین صحنات را بوجود آورده اند که با دیدن تریلرها به وجد می آیید.

 

 

بسیاری از مسئولان و سازندگان قول گرافیکی در سطح عالی داده اند اما فقط حرف آن ها هم نیست. با دیدن چند تریلر می توانید به عظمت گرافیکی بازی پی ببرید که چقدر زیباست و جزئیاتش زیاد است. گفته شده که قابلیت 3D این بازی تجربه جدیدی را در این زمینه به نمایش خواهد گذاشت و این بازی در تلویزیون های سه بعدی بی نظیر است.
با گفتن همه این نکات به پایان مقاله می رسیم و این که واقعا صبر طرفداران به پایان رسیده است. هم اکنون مولتی پلیر بتای بازی فعال است و می توانید آن را تجربه کنید اما خود بازی در بیستم نوامبر روانه بازار خواهد شد.





gears of war 3

تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 30 شهریور 1390, 11:30 ب.ظ

بازی ارجینال gears of war 3 در بازار تهران منتشر شد.



gow3

تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 30 شهریور 1390, 11:21 ب.ظ

عرضه ی بازی ارجینال ارجینال Gears Of War 3در تهران.





Batman: Arkham City

تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 28 شهریور 1390, 02:22 ب.ظ

Batman: Arkham Asylum انقلابی بزرگ در بین بازی هایی بود که از روی ابر قهرمان ها ساخته می شدند. نسخه دوم آن که Batman: Arkham City نام دارد، آمده تا بازیکنان را با تجربه ای جدید و کاملاً منحصر به فرد روبرو کند که تا کنون در هیچ بازی دیگری مشاهده نشده است. از نمایش های اولیه این عنوان می توان به این نتیجه رسید که با یک بازی بسیار فوق العاده روبرو خواهیم بود که به احتمال زیاد می تواند یکی از بهترین عناوین امسال باشد. ماه آینده این بازی راهی بازار می شود و بازیکنان دوباره در نقش شوالیه تاریکی قرار خواهند گرفت. پیش نمایش های زیادی از بازی منتشر شده، اما شاید خیلی از بازیکنان از نکات جدید و جالب توجه این بازی آگاهی نداشته باشند. در این مطلب به بیان قسمت های هیجان انگیز بازی می پردازیم.

گردش در شهر دیوانه ها

 یکی از بزرگ ترین تغییرات این بازی نسبت به نسخه قبل، وسعت محیطی است که بازیکنان در آن قرار می گیرند. در این عنوان، بازیکنان پا به شهری بزرگ می گذارند که تمام قسمت های آن شاهد وقوع اتفاقات مختلف است. Arkham City تمام تمرکزش را روی این موضوع گذاشته که یک حالت گردش آزاد عالی را به نمایش بگذارد. می توانید به قسمت های مختلف شهر بروید و مراحل فرعی زیادی را انجام دهید. می توانید روی زمین راه بروید یا بر فراز شهر به پرواز دربیایید و شهروندان مختلف را نجات دهید.

بیش از 40 ساعت گیم پلی

یک بازی باید دارای چه ویژگی ای باشد تا ارزش پول شما را داشته باشد؟ احتمالاً دوست ندارید، پول زیادی بابت بازی ای بپردازید که تنها 5 ساعت مشغول آن باشید و دوباره آن را از ابتدا شروع کنید، حتی اگر دارای بخش آنلاین هم باشد! Arkham City بیش از 40 ساعت گیم پلی پیش روی شما قرار می دهد. این زمان، شامل داستان اصلی و مأموریت های فرعی بازی می شود. همچنین 45 دقیقه میان پرده هم در طول داستان قرار دارد که دیدن آن ها بسیار هیجان انگیز خواهد بود. حتی اگر هم دوست نداشته باشید که مراحل بازی را ادامه بدهید، می توانید در شهر به گشت و گذار بپردازید و قسمت های مختلف آن را مشاهده کنید.

شخصیت های بیشتر

تا این لحظه شخصیت های ریدلر (Riddler)، رابین (Robin)، جوکر (Joker)، کت ومن (Catwoman)، بین (Bane)، زاسز (Zasz)، تو فیس (Two Face)، جک رایدر (Jack Ryder)، هارلی کویین (Harley Quinn)، کویینسی شارپ (Quincy Sharp)، گوردون (Gordon)، هوگو استرنج (Hugo Strange)، تالیا الغول (Talia al’Ghul)، پنگوئن (Penguin) و کالندارمن (Calendar Man) در بازی حضور دارند. در واقع این ها شخصیت هایی هستند که تا این لحظه حضور آن ها در بازی تأیید شده است. خیلی از این شخصیت ها دوست هستند و خیلی از آن ها نقش منفی در بازی ایفا می کنند. داستان بازی بین این شخصیت ها در گردش است و همیشه چالش جدیدی را پیش روی بازیکن قرار می دهد.

شخصیت های قابل بازی بیشتر

رابین از جمله شخصیت هایی است که همیشه در کنار بتمن حضور دارد. بتمن هم علاقه زیادی به کت ومن دارد. از همین رو، هر دوی این شخصیت ها به صورت قابل بازی در این عنوان حضور دارند. بتمن همچنان نقش اصلی بازی را دارد و در کنار او رابین و کت ومن قسمت های هیجان انگیزی را پشت سر می گذارند. تا این لحظه فقط قسمت های قابل بازی با کت ومن به نمایش درآمده و بازیکنان با او آشنا شده اند. او سریع است و ضربه های ترکیبی جالبی را اجرا می کند. در کنار این شخصیت ها، امیدواریم که شخصیت های دیگری به صورت قابل بازی در این عنوان حضور داشته باشند.

ابزار و سلاح های بیشتر

تا کنون فکر کرده اید که اگر بتمن ابزار و سلاح های خارق العاده اش را نداشت، چه می شد؟ احتمالاً او در بسیاری از نبردهایش شکست می خورد. در این بازی ابزار و سلاح های مختلفی برای بتمن طراحی شده اند. یکی از آن ها کمربند او است. همچنین وسایلی که قبلاً در بازی Arkham Asylum حضور داشتند، در این بازی نیز قابل استفاده خواهند بود. در این نسخه بازیکنان با بمب های دودزا مواجه خواهند شد. همچنین ابزار بسیار زیادی هم برای بازی طراحی شده که هنوز اطلاعات زیادی از آن ها در دست نیست.

مبارزهای نفس گیر

سیستم مبارزه ها در Arkham Asylum بسیار هیجان انگیز و خارق العاده بود. استودیوی بازیسازی Rocksteady در این نسخه، سیستم مبارزه ها را ارتقاء داده تا بازیکنان با هیجانی به مراتب بیشتر از قبل روبرو شوند. در این بازی، مبارزه ها خیلی بهتر شده اند و انیمیشن های زیادی برای ضربه های جدید طراحی شده اند. حالت Strike بازی نیز روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته و عالی از کار درآمده است. در زمان مبارزه ها می توان از سلاح هایی مانند Explosive Gel هم استفاده کرد. سیستم پرواز بتمن هم بسیار بهتر از قبل شده، کنترل او به مراتب آسان تر شده و بازیکنان به خوبی حس پرواز در شهر را تجربه خواهند کرد.

معماهای آقای ریدلر!

چالش ها و معماهای شخصیت ریدلر یکی از قسمت های جالب در این نسخه خواهد بود. بازیکنانی که در نسخه قبلی معماهای او را حل کرده بودند، می دانند که در این نسخه کار آسانی را پیش رو ندارند. اینبار گیم پلی بیشتر و معماهای مختلف و سخت تر در انتظار بازیکنان هستند. در این بازی با بیش از 400 معمای مختلف از ریدلر مواجه خواهید شد که در قسمت های مختلف شهر پراکنده شده اند. با وجود یک شهر بسیار بزرگ، این تعداد معما کاملاً منطقی به نظر می رسد. بهتر است از همین الاًن خود را برای حل کردن این معماها آماده کنید!





زامبی ها

تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 28 شهریور 1390, 02:19 ب.ظ

چگونه از دست زامبی ها جان سالم به در ببریم؟

پس از مقاله چگونگی نجات یافتن از انفجار اتمی Fallout، اینبار سراغ پدیده ای دیگر به نام زامبی ها می رویم. اگر واقعاً زامبی ها وجود داشته باشند و روزی به شهر شما حمله كنند، باید چه كار كنیم؟ از آنجایی كه ما بازیكن ها با این موجودات دوست داشتنی آشنا هستیم و در بازی های گوناگون پذیرایی جانانه ای از آن ها كرده ایم، بهتر از سایرین می توانیم با آن ها مقابله كنیم.

كار تیمی

منبع: Left 4 Dead

تصور كنید که در خیابان به دیواری تكیه داده اید و ناگهان یك زامبی را می بینید كه وسط خیابان در حال حركت كردن است. پیشنهاد ما این است كه سریع به مردم دیگر ملحق شوید و كینه ها را كنار گذاشته و در كنار هم به یك هدف فكر كنید. به هر قیمتی كه شده، نجات پیدا كنید. مسلماً وقتی یك زامبی ناگهان از تاریكی و از پشت سر به شما حمله می كند، یك هم تیمی فقط می تواند جان شما را نجات دهد و یا وقتی زمین خورده اید، هوای شما را داشته باشد. Left 4 Dead به خوبی این پیغام را می رساند، خصوصاً اگر روی درجات سختی بالا بازی كنید.

 

هنر ذخیره كردن

منبع: Dead Island

غذا، آب، تجهیزات پزشكی و موارد دیگر این روزها خیلی معمولی هستند، ولی وقتی بر و بچه های زامبی حمله كنند، آن ها حكم طلا را دارند. در Dead Island خیلی مهم است كه همانند دیوانه ها هر چیزی كه دم دست می بینید، بردارید، چون نمی دانید تا چه زمانی دوباره به این تجهیزات برمی خورید. هر چیز بدرد بخور یا پولی که مشاهد كردید، بردارید، چون خدا می داند در چنین موقعیتی انسانیت كجا می رود و شاید هم یك دفعه زامبی ها از بین رفتند و دنیا به حالت عادی بازگشت و این نكته می تواند خیلی كمكتان كند تا با پولی كه از جیب مردم مرده زده اید، زندگی خود را سر و سامان دهید. همچنین شما می توانید با چنین پولی در حین حمله زامبی ها سلاح های مناسبی برای نجات یافتن بخرید.

یك پناهگاه امن بسازید

منبع: Call of Duty: World at War

اگر فردا زامبی ها هم قصد تسخیر زمین را داشتند، چه جایی بهترین پناهگاه است؟ پنهان شدن در زندان و خانه های محكم خوب است، ولی این زامبی های بی مغز باهوش تر از آن هستند كه فكر می كنید! در Zombie Mode بازی Call of Duty شما باید مكان هایی كه زامبی ها از آنجا وارد می شوند را با میخ و تخته محكم كنید و اگر در انجام این كار موفق نشوید در كمتر از یك دقیقه خوراك زامبی ها خواهید شد. زمان بندی بین كشتن زامبی ها و زدن میخ خیلی مهم است و باید تمركز خود را بالا ببرید، چون دستپاچه شدن عامل اصلی مرگ است. باید سعی كنید زامبی ها را آرام كنید. رفتن به طبقه دوم و نابود كردن پله ها هم ایده خوبی است.

چراغ قوه را فراموش نكنید

منبع: Silent Hill

اگر زامبی ها به یك شهر كوچك و حومه ای حمله كنند، مطمئن باشید اولین موضوعی كه گریبان گیر شما می شود، قطع شدن برق است و چنین موقعی است كه چراغ قوه شما بهترین دوستتان می شود. در بیشتر بازی های زامبی دار، چراغ قوه در بیشتر مواقع روشن است، نمونه سری Silent Hill. چراغ قوه هایی كه به لباس وصل می شوند، خیلی خوب هستند و دست و پا گیر شما نمی شوند و همیشه هم جلوی پایتان را روشن می كنند. هر چند من به شخصه تا به حال چنین چراغ قوه هایی را در دنیای واقعی ندیدم! البته زیاد هم به Silent Hill تكیه نكنید، چون به طور اعجاب انگیزی چراغ قوه های این سری بازی ها باتری نمی خواهند، ولی اگر همانند Alan Wake چراغ قوه شما واقعی بود، همیشه به دنبال باتری باشید، حتی باتری های ساعت ها و وسایل برقی را هم بردارید و در جیب خود بگذارید. مطمئن شوید از باتری های خارجی هم استفاده می كنید!

ذخیره مهمات

منبع: Resident Evil

تصور كنید زامبی ها حمله كردند و ناگهان شما یك Handgun كنار دستتان می بینید كه 6 تا 15 تیر در خود زخیره می كند و تعداد زامبی هایی كه به شما حمله می كنند هم خیلی زیاد است. شما به مهمات زیادی برای مقابله با آن ها نیاز دارید. اگر یك تازه كار باشید، سرتان را پایین انداخته و همینطور شلیك می كنید، ولی اگر یك حرفه ای باشید به اطراف با دید دیگری نگاه می كنید، چون ممكن است هر جایی یك بسته مهمات باشد و باید حواستان باشد كه بی هدف شلیك نكنید. هر چند این موضوع را در دنیای واقعی باید در نظر گرفت كه اسلحه ها صدا تولید می كنند. ایجاد صدا، زامبی ها را متوجه شما می كند و آن ها شما را می كشند، پس قبل از این كه دستتان روی ماشه برود این موارد را در نظر بگیرید، چون دنیای واقعی توسط Capcom ساخته نشده است!

هدف گیری دقیق

منبع: House of the Dead

اگر مجبور شدید از اسلحه استفاده كنید، بهتر است مطمئن شوید كه هدف گیری دقیقی دارید. قانون اصلی در كشتن یك زامبی این است كه سر او را هدف بگیرید، مغز وی را درآورده و او را برای همیشه خلاص كنید و تمام این موارد با همان شلیك دقیق بدست می آیند. بازی House of the Dead مصداقی بر این موضوع است. همچنین در همان Resident Evil هم چنین موضوعی خیلی مهم است و در حقیقت یكی از راه های ذخیره مهمات، هدف گیری دقیق است.

یك دوربین همراه خود داشته باشید

منبع: Dead Rising

چه كسی فكرش را می كرد كه دوربین عكاسی روزی به یك سلاح علیه زامبی ها تبدیل شود؟ فرانک وست (Frank West) از Dead Rising فكرش را می كرد. اگر فكر می كنید که به اندازه كافی نیرومند نیستید تا از چنین هجومی جان سالم به در ببرید، حداقل چند عكس از زامبی ها بگیرید. این كار باعث می شود بعداً روی آن ها تحقیق كنید و خود را نیرومند كنید. در ضمن فلش دوربین باعث كند شدن حركت آن ها هم می شود. پس حواستان باشد که عكس های خانوادگی خود را از روی حافظه دوربینتان پاك كنید و چند عكس یادگاری با دوستان آدم خوار بگیرید.

از هر وسیله ای استفاده كنید

منبع: Plants vs. Zombies

واقعاً لازم نیست خیلی به این كه كدام وسیله بهتر است، فكر كنید. زامبی ها اهمیتی نمی دهند، پس شما هم نباید اهمیتی بدهید. هر چیزی كه می تواند به سمت زامبی ها پرت شود، اسلحه خوبی است. Plants vs. Zombies هم تبعیض قائل نمی شود و شما می توانید حتی از گل آفتابگردان و قارچ هم استفاده كنید. وسایل باغبانی هم می تواند كمك یار شما باشد، پس قوه تخیل خود را به كار بیندازید.





سینما و بازی های کامپیوتری

تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 28 شهریور 1390, 02:19 ب.ظ

سینما و بازی های کامپیوتری

اگر 25 سال پیش که بازی های کامپیوتری تازه در ابتدای راه قرار داشتند، فردی اعلام می کرد که روزی این صنعت به رقیب اصلی سینما تبدیل می شود، حتماً او را دیوانه یا شخصی بسیار رویایی می خواندند. با ورود به دنیای 3D و با الگوبرداری از سینما فرصتی برای این صنعت فراهم شد تا خود را بیش از پیش در معرض دید عموم قرار دهد. هم اکنون هر روزنامه نگار، بازیکن و سازنده ای را پیدا کنید، به این موضوع اشاره می کند که این دو صنعت بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند و رقابت تنگاتنگی را شروع کرده اند. مقوله سرگرمی، همیشه نقش مهمی در زندگی انسان داشته و هر روز نیز بر این اهمیت افزوده می شود.

حال در این میان بازی های کامپیوتری نقش پر رنگی را در میان جامعه و خانواده ها ایفا می کنند. اکثر مردم با واژه بازی های کامپیوتری آشنایی دارند و خیلی از خانواده ها و یا جوانان روزانه ساعتی را با بازی های کامپیوتری سپری می کنند. همین توجه باعث شده که صنعت بازی های کامپیوتری به یکی از اصلی ترین و تأثیر گذارترین سرگرمی ها در دنیا تبدیل شود. این موفقیت ها تا حد زیادی به پیشرفت های سینما وابسته بوده اند. اکنون کمتر بازی ای را می توان یافت که در آن صحنه های سینمایی و هیجان انگیز به کار نرفته باشد و یا از تکنولوژی هایی که در ابتدا برای سینما ساخته شدند، استفاده نکرده باشد. در دهه 90 میلادی که سینما بزرگترین سرگرمی دنیا بود و بازی های کامپیوتری به محبوبیت کنونی دست پیدا نکرده بودند، عرضه بازی هایی مانند DOOM ،Wolfenstein 3D و... هیجانی را وارد این صنعت کردند که بازیکنان تا آن زمان با آن روبرو نبودند.

این امر همه بازیسازان را به این کار واداشت که در بازی هایشان تجربه های جدید و هیجان های تازه ای را قرار دهند. دنیای سه بعدی و دیجیتالی بازی های کامپیوتری این امکان را فراهم ساخت تا بازیکنان بجای تماشای فیلم های مختلف، خودشان لذت کنترل شخصیت اصلی را بدست بگیرند. با این دید نوینی که در دنیای بازی های کامپیوتری به وجود آمد، سینما به مهمترین چیزی تبدیل شد که بازیسازان می توانستند از آن الگوبرداری کرده و در بازی های خودشان استفاده کنند. به طور مثال بازیسازان ژاپنی و افرادی مانند شینجی میکامی (Shinji Mikami) نقش پر رنگی در استفاده از سوژه های سینما در بازی های کامپیوتری داشتند.

میکامی به خاطر ساخت سری بازی های Resident Evil به شهرتی دست پیدا کرد که کمتر بازیسازی می تواند به آن برسد. او علاقه زیادی به سینما و فیلم های ترسناک داشت و با الهام از آن ها اولین نسخه از سری بازی های Resident Evil را راهی بازار کرد. او حتی میان پرده های بازی را نیز به صورت فیلم طراحی کرد. سبک سینمایی بازی در آن زمان و ایده های موفقی که او در ساختارش به کار برد، باعث شد که تا بعدها سینما نیز از روی این بازی الگوبرداری کند! شاید نسخه اول بازی Resident Evil یکی از عواملی بود که نشان داد که استفاده از الگوهای سینمایی می تواند به بازی های کامپیوتری جان تازه ای ببخشد و دریچه ای نو به سوی بازیسازان باز کند، اما بازی Resident Evil تنها اولین گام برای شباهت این دو صنعت به یکدیگر بود.

کارگردانی در بازی های کامپیوتری شباهت زیادی به کارگردانی در فیلم دارد، اما کارگردان یک بازی بر خلافت کاگردان فیلم که با دوربین، نور و لوکشین های مختلف و بازیگران گوناگون سر و کار دارد، با دنیای کاملاً دیجیتالی روبرو است. در این دنیا بازیگری نیست که استعداد او شخصیت بازی را برای بازیکن باورپذیر کند. اینجاست که تکنولوژی Motion-Capture از سینما وارد دنیای بازی های کامپیوتری شد. کاگردان یک بازی کامپیوتری می تواند به وسیله بازیگر حرکات مورد نظر را ضبط کند و آن را به شخصیت اصلی بازی اش انتقال دهد. استعداد بازیگران در بازی های کامپیوتری همانند فیلم، نقش شگفت انگیزی را ایفا نمی کند.

البته این موضوع مهم خواهد بود، اما کارگردان یک بازی با انیمشین ها و شخصیتی مجازی روبرو است که تنها با افکار سازنده و آن چیزی که او می خواهد، جان می گیرد. سینما جایی است که نفرات به تنهایی می توانند در آن موفق باشند، اما در دنیای بازی های کامپیوتری نمی توان به این صورت عمل کرد. از دیگر عواملی که باعث شده بازی های کامپیوتری بتوانند با دنیای سینما رقابت کنند، هیجان موجود در آن ها و همذات پنداری بازیکن با شخصیت های مجازی است. برقرار کردن ارتباط با شخصیت یک فیلم، بسیار دشوارتر از برقراری ارتباط با یک شخصیت مجازی در دنیای بازی های کامپیوتری است. در دنیای سینما، هنرپیشه هر چقدر هم که نقشش را خوب ایفا کند، دارای یک هویت واقعی است که مخاطب بازیگر را با آن حالت می شناسد و به سختی می تواند با نقش هایی که او اجرا می کند، ارتباط برقرار کند.

اما در دنیای بازی های کامپیوتری چنین موضوعی دیده نمی شود. یک شخصیت از نو ساخته می شود و پیشینه ای خاص برای او در نظر گرفته می شود. بازیکن در عنوان های مختلف با شخصیت هایی روبرو می شود که منحصر به فرد هستند و مانند یک شخصیت واقعی دارای سابقه هستند. این موضوع باعث می شود تا بازیکن با شخصیت مورد علاقه اش ارتباط خوبی برقرار کند و خودش را جای او قرار دهد و ماجراهای او را از نزدیک تجربه کند. در دنیای بازی های کامپیوتری می توان کاملاً در نقش یک شخصیت مجازی قرار گرفت. در یک بازی می توان سم فیشر (Sam Fisher)، سالید اسنیک (Solid Snake)، مکس پین (Max Payne) یا نیتن دریک (Nathan Drake) را احساس کرد و تمام اتفاقاتی که برای آن ها رخ می دهد را لمس کرد.

بازیکن با کنترل یک شخصیت مجازی در دنیای بازی های کامپیوتری خودش را بجای شخصیت اصلی قرار می دهد و به همین دلیل است که اتفاقات بازی تأثیر بیشتری نسبت به یک فیلم روی او می گذارند. به طور مثال در عنوان هایی مانند Heavy Rain ،Alan Wake و... بازیکنان با شخصیت هایی روبرو می شوند که هر کدام دارای خصوصیات و مشکلاتی هستند که ممکن است برای اکثر مردم رخ بدهند. زندانی افکار شخصی، بی خوابی، دربند تکنولوژی شدن و... به خوبی با خصوصیت های شخصیت های یک بازی ترکیب می شوند و اینجاست که بازیکن آن ها را واقعی تصور می کند. روند کارگردانی در بازی های کامپیوتری از عوامل موفقیت این صنعت و شاید برتری آن نسبت به سینما باشد.

استقبال مردم از بازی های کامپیوتری باعث شده که این صنعت از نظر درآمد نیز به یکی از پولسازترین ها تبدیل شود و حتی از صنعت سینما هم پیشی بگیرد. با توجه به آمار فروش کنسول های بازی حال حاضر (Xbox 360,PS3,Wii,PSP,DS) که رقمی بیش از 200 میلیون واحد را شامل می شود، می توان به این نتیجه رسید که این تعداد نفر به صورت حرفه ای بازی می کنند. این در حالیست که اگر بازیکن های معمولی و بازی های عرضه شده روی Smartphoneها، شبکه های اجتماعی و... را هم در نظر بگیریم، این رقم به مراتب بیشتر می شود. حتی با توجه به میزان درآمد کمپانی های بازیسازی و کمپانی های صاحب کنسول، می توان این مسئله را ثابت کرد که صنعت بازی یکی از سودآورترین فعالیت های دنیا به حساب می آید که هر انسانی را می تواند به سمت خودش جذب کند.

همچنین مدت زمان یک فیلم و میزان علاقه مخاطب به آن باعث می شود که مردم 2 تا 4 ساعت از وقتشان را صرف تماشای فیلم کنند، اما در صنعت بازی های کامپیوتری این میزان به 3 تا 7 ساعت می رسد. در ضمن باید به این موضوع هم اشاره کرد که بازی های کامپیوتری به دلیل داشتن قسمت های گوناگون و یا داشتن چند پایان مختلف ارزش چند بار بازی کردن پیدا می کنند که این موضوع درباره بسیاری از فیلم ها صدق نمی کند. با در نظر گرفتن مدت زمان صرف شده برای یک بازی و بدون در نظر گرفتن زمانی که بازیکنان در شبکه های آنلاین و قسمت چندنفره بازی ها سپری می کنند، می توان به این نتیجه رسید که تأثیرگذاری یک بازی به مراتب بیشتر از فیلم سینمایی است. یک بازی کامپیوتری می تواند مسیر یک جامعه و طرز فکر آن را به شکلی زیرکانه تغییر دهد. از همین رو به صنعت بازی های کامپیوتری به چشم یک رسانه بسیار قدرتمند نگاه می شود.





نسخه بتای میدان نبرد 3 آماده است

تاریخ ارسال مطلب : شنبه 26 شهریور 1390, 09:03 ب.ظ

BATTLEFIELD3

به تازگی یک پورتال فرانسوی اعلام کرده است که نسخه بتای بازی بتلفیلد 3 بر روی PC به طور کامل آماده شده است و EA فعلا در انتظار سونی و مایکروسافت نشسته است.

DICE اعلام کرده است: “نسخه بتای بازی میدان نبرد 3 به طور کامل برای PC آماده است و فعلا ما منتظر هستیم تا دو شرکت مایکروسافت و سونی محتویات آن را تایید کنند و اجازه منتشر کردن نسخه بتا را بر روی XBOX360 و PS3 بدهند.”

به احتمال زیاد حدود یک و یا دو هفته طول بکشد تا نسخه بتای این بازی بر روی XBOX360 و PS3 عرضه شود.

نسخه اصلی بازی BATTLEFIELD 3 در تاریخ سوم آبان ماه سال جاری برای سه پلتفرم PS3,XBOX360 و PC عرضه خواهد شد.





NeverDead | در آرزوی مرگ

تاریخ ارسال مطلب : شنبه 26 شهریور 1390, 03:06 ب.ظ

NeverDead | در آرزوی مرگ
14

تجربه مرگ درون بازی‌ها و نقش بستن جمله‌ی Game Over بر روی صفحه نمایش، امری است که هر بازیکنی در طول تجربه‌ی یک بازی، بارها و بارها با آن مواجه می‌شود. اما اگر روزی، بازیـی منتشر شود که در آن هیچ تجربه مرگی وجود نداشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ گویا پیاده کردن این ایده درون یک بازی، آقای Shinta Nojiri طراح بازی‌های ویدئویی در Konami را ترغیب کرده است تا بازیی طراحی کند که در آن بازیکن را از تجربه مرگ محروم سازد. همانطور که می‌دانید، یکی از دغدغه‌های همیشگی بازیکنان هنگام پیشروی در یک مرحله، حفظ سطح سلامتی در طول بازی و درون درگیری‌ها می‌باشد. حال اگر این دغدغه همیشگی از درون یک بازی حذف شود، بازیکن به راحتی می‌تواند صفوف دشمنان را بدون وقفه و نگرانی در هم بکشند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تیم سازنده بازی قصد ساخت یک گیم پلی سریع و مفرح را دارد. البته این بدان معنی نیست که آنها تا این حد بازی را ساده و روان ساخته‌اند. در این پیش نمایش، نگاهی به این بازی که ایده جدیدی در آن پیاده شده، می‌اندازیم. ناشر این بازی Konami و سازنده آن Rebellion می‌باشد.


داستان بازی حول محور شخصیتی به نام Bryce Boltzmann می‌چرخد. او حدود 500 سال قبل از وقایع بازی به دلیل یک نفرین (که توسط پادشاه شیاطین بر وی اعمال شده) نامیرا می‌باشد، شغل اصلی او شکار شیطاین است و به مدت پنج قرن متوالی در این شغل باقی مانده است! او برای پول و انتقام مدت هاست که در این مسیر قدم بر می‌دارد. زندگی او سراسر تیرگی و مبارزه است و سالهاست که آرزوی مرگ می‌کند. به همین دلیل می‌توان او را نسخه خشن مکس پین نامید. او همیشه آسیب پذیرتر از آن است که به نظر می‌آید. همچنین یک زن مزدور و جنگجو به نام Arcadia او را در این راه همراهی می‌کند. وی مدت زیادی است که برایس را همراهی می‌کند و با او ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته است. داستان بازی از نقطه‌ای شروع می‌شود که شیاطین به یک شهر راه پیدا کرده اند و مشغول نابودی آن هستند. قهرمان داستان و Arcadia با هم همراه می‌شوند و برای پاکسازی شهر حرکت می‌کنند.
این مطلب که برایس درون بازی کشته نمی‌شود صحیح است، اما این دلیل چالش برانگیز نبودن بازی نیست و بدان معنی نیست که بازیکن از ابتدا تا به انتها با هیچ مشکلی روبه رو نمی‌شود. در یکی از مراحل بازی برایس به همراه Arcadia تلاش می‌کنند تا وارد یک موزه تاریخ طبیعت شوند و بر سر راه آنها هزاران موجود شیطانی کمین کرده اند. پایه مبارزات بر اساس ترکیب 2 سلاح برایس، دو Pistol و یک شمشیر می‌باشد. البته او می‌تواند یک شاتگان، نارنجک انداز و ماشین گان و... را حمل کند، اما دو Pistol او همیشه همراهش خواهد بود. بازیکن می‌تواند در هر لحظه بین این دو سلاح تعویض کند و هر Pistol می‌تواند به صورت جداگانه نیز مورد استفاده قرار گیرد. نکته جالب در بازی، این است که در صورت آسیب دیدن، دست و پا و حتی سر برایس قطع می‌شود، اما نمیمیرد ! بازیکن می‌تواند به راحتی دست، پا یا بدن از دست رفته‌ی او را احیاء کند و دوباره وارد میدان مبارزه شود. در بدترین آسیبی که به او می‌رسد، تنها سر وی بر روی زمین باقی می‌ماند و در این مدت می‌تواند همانند یک توپ فوتبال چرخ زنان خود را از محل درگیری دور نماید. اما یک حالت بدتر نیز وجود دارد، درون بازی شیاطین سگ مانندی به نام Grandbabys در دسته‌های چندتایی به برایس حمله می‌کنند. انها می‌توانند مستقیماً روی بازوها و پاهای او بپرند و آنها را قطع کنند. در این لحظه اگر تنها سر Bryce باقی بماند و از میدان مبارزه دور نشود، یکی از Grandbabys ها می‌تواند به سرعت سر او را ببلعد و بدین ترتیب بازیکن Game Over می‌شود. اگرچه این مطلب که برایس نامیرا هست درست می‌باشد، اما یار او به چنین نفرینی دچار نشده و مرگ او نیز به منزله مرگ برایس تلقی می‌شود. بدین ترتیب باید مراقبت از او را نیز بر عهده بگیرید و این مسئله کاملاً منطقی است، در غیر این صورت بازی بدون چالش میشد. همیشه بازی‌ها به دلیل چالشی که ایجاد می‌کنند، لذت بخش می‌شوند. البته این بدان معنی نیست که Arcadia یک نقطه ضعف برای برایس محسوب می‌شود و بازیکن باید به طور دائمی مراقبت از او را بر عهده بگیرد، هوش مصنوعی او بسیار قوی است و به خوبی می‌داند چگونه پیشروی کند، دشمنان را قطعه قطعه کند و از خود مراقبت کند.

یکی از قابلیت خوب بازی، این است که بازیکن می‌تواند به میل خود یکی از بازوهای برایس را قطع کند. به عنوان مثال، اگر دسته‌ای از Grandbabys ها در حال حمله کردن به او باشند، می‌تواند به سرعت دست چپ یا راست خود را قطع کند و به سمت آنها پرتاب کند. این کار دو مزیت دارد، اول: نگاه Grandbabys ها به سوی دست قطع شده می‌رود و به دنبال آن می‌دوند و دوم: هنگامی که Grandbabys ها مشغول تکه پاره کردن دست هستند، بازیکن می‌تواند با فشار یک دکمه دست را منفجر کند و شیاطین را گیج کرده و یا حتی بکشد. از دیگر قابلیت‌های خوب بازی می‌توان به قدرت‌هایی نظیر الکتریسیته و آتش اشاره کرد. بازیکن می‌تواند با اضافه کردن این قدرت‌ها به سلاح‌های برایس، ضربات او را قوی تر کند و آسیب بیشتری به دشمنان وارد سازد. همچنین او از یک قابلیت Charge نیز بهره می‌برد که می‌تواند با یک انفجار، تعداد زیادی از شیاطین را در یک لحظه تکه پاره کند. این قابلیت نیز با استفاده قدرت‌ها تقویت میشود.
بعضی از دشمنان درون بازی ضدگلوله هستند و تیرهای برایس بر روی آنها تاثیری ندارد. در این هنگام بازیکن باید دست به شمشیر او ببرد. ضربات شمشیر بسیار قوی هستند و می‌توانند آسیب بیشتری را نسبت به Pistol ها وارد کنند. همچنین با نگه داشتن یک دکمه، برایس شمشیر را (مثل یک بومرنگ) پرتاب می‌کند که بازیکن می‌تواند با استفاده از آنالوگ، جهت حرکت شمشیر را تعیین کند. علاوه بر تمام اینها، بازیکن با استفاده از شمشیر می‌تواند کمبوهایی نظیر Devil May Cry خلق کند و کشتن دشمنانش را سرعت ببخشد. گاهی اوقات در بازی این اتفاق پیش می آید که برایس به بن بست می‌خورد، در این مواقع بازیکن می‌تواند دست او را قطع کند و آن را از موانعی که غیر قابل رد شدن است، عبور دهد. از این لحظه با به دست گرفتن کنترل دست، به راحتی می‌تواند مسیرها را باز کند. شاید با خواندن این مطلب به این فکر بیافتید که هنگامی که دستان برایس قطع می‌شود، چگونه می‌توان از او در برابر حملات دفاع کرد؟ جواب ساده است، تا زمانی که او دست جدیدی در نیاورده، دو دست قطع شده او می‌توانند شلیک کنند و او را از حمله شیاطین حفظ کنند.
در بازی حالت مولتی پلیر نیز وجود دارد البته به گفته سازندگان این بخش هنوز به اتمام نرسیده اما بازیکنان باید انتظار یک تفریح سادیسمی را داشته باشند که می‌توانند دشمنان خود را تکه پاره و زجرکش کنند.
گرافیک بازی با توجه به عکس ها و تریلر های منتشر شده زیبا به نظر می‌رسد. افکت خون در بازی بسیار طبیعی است و محیط تخریب پذیری بالایی دارد. محیط‌ها به زیبایی طراحی شده‌اند و علاوه بر تنوع، جزئیات زیادی دارند. گرافیک بازی بر روی خون و خون ریزی و تکه پاره شدن برایس و دشمنان مانور زیادی می‌دهد تا فضای بازی خشن‌تر شود. کنترل برایس نرم و روان است و انیمیشن‌ها چشم نواز و متنوع هستند.
از تمامی این حرف‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که NeverDead، یک اکشن سریع، وحشیانه و فانتزی دارد و در بسیاری از جهات نظیر Devil May Cry عمل می‌کند. ایده نامیرا بودن درون بازی، باعث می‌شود تا مبارزات بازی از Devil May Cry نیر سریع‌تر باشد. اگر شما از سبک Hack & Slash لذت می‌برید، می‌توانید از تجربه این بازی و نوآوری آن در اواخر سال 2011 بر روی Xbox 360 و PS3 بهره مند شوید.




UFC Undisputed 3 | بازگشت به قفس آهنین

تاریخ ارسال مطلب : شنبه 26 شهریور 1390, 03:04 ب.ظ

UFC Undisputed 3 | بازگشت به قفس آهنین
kl



چند سال است که ما همواره شاهد عرضه‌ی یک نسخه از سری مسابقات جهانی UFC و یا همان مبارزات آزاد هستیم. اولین نسخه از سری UFC در سال 2000 به صورت انحصاری برای کنسول سگا دریمکست عرضه شد. طرفداران این سبک به خوبی از بازی استقبال کردند و با حمایت‌هایی که انجام دادند، سازنده‌ی آن عنوان را برای ساخت دنباله‌های دیگر بازی تشویق کردند. گذر زمان و همچنین عرضه شدن کنسول‌های نسل جدید، باعث شد تا استودیوی Yukes که نامی آشنا برای طرفداران بازی‌هایی با سبک مبارزه‌ای می‌باشد، دوباره در سال 2009 یک عنوان جدید را برای کنسول‌های PS3 و Xbox 360 منتشر کند. این نسخه UFC Undisputed 009 نام داشت که از لحاظ گرافیکی و همچنین تعداد مبارزان بسیار وسیع تر و دلنشین تر از نسخه‌های پیشین بود. بازی نسبت به سری گذشته خود که اکثراً برای کنسول PS2 عرضه شده بودند، کمی آسان تر شده بود اما همچنان از درجه ی سختی نسبی برخوردار بود.
وردن مبارزان به داخل قفس با گرافیک نسل جدید به مذاق بازی کننده‌ها و طرفداران قدیمی بازی خوش آمده بود و دوباره این نسخه با فروش نسبتاً بالایی رو به رو شد. با توجه به تعریف و تمجیدهایی که از بازی شد، Yukes به رسم همیشگی نسخه‌ی 2010 بازی را نیز در اواخر سال 2009 عرضه کرد. متاسفانه بازی چندان دچار تغییر نشده بود و گرافیک همان چیزی بود که در سال قبل مشاهده کرده بودیم اما فقط کمی بافت‌های محیط و مبارزان پویا تر و با کیفیت تر شده بود ولی این ها تنها دلایل مناسبی برای دنباله بودن یک بازی نبود. طرفداران به هیچ وجه نسبت به این نسخه علاقه ای نشان ندادند و بارها به گوش سازندگان رساندند که Undisputed 10 اصلاً در حد و اندازه‌های نسخه‌ی قبلی خود که برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازی ورزشی از سوی Spike Video Game شده بود، نیست. بعد از شایعات فراوان و زمزمه‌های عرضه ی یک UFC جدید دیگر، بالاخره THQ مدتی پیش عنوان UFC Undisputed 3 را معرفی کرد. این عنوان بدین خاطر Undisputed 3 نامیده شده چون سومین نسخه از سری UFC محسوب می‌شود که برای کنسول‌های نسل جدید منتشر شده است. یکی از تغییرات بسیار مورد توجه در UFC U3، اضافه شدن سیستم "کنترل آماتور" می‌باشد. با انتخاب این گزینه اگر شما جزء بازیکنانی باشید که برای اولین بار است روی به بازی کردن این سری آورده‌اید انجام حرکات و ضربه‌ها بسیار برای شما آسان تر و البته مبتدیانه تر می‌شود. در ضلع مقابل همچنان سیستم "کنترل حرفه ای" در بازی وجود دارد ولی سازندگان Yukes یک خط میانی بین این دو سیستم کنترلی گذاشته‌اند تا اگر دو نفر رو در روی هم قرار گرفتند و یکی آماتور و دیگری حرفه ای باشد، چندان میان آنها تفاوت شدیدی حس نشود اما مسلماً اگر کسی بر طبق توانایی‌های خود یکی از کنترل‌ها را انتخاب نکند به طور قطع بازنده‌ی میدان خواهد بود. به طور قطع عملیات "SubMission" در سری‌های پیشین شما را آزار داده است. حال دیگر جای نگرانی باقی نمانده است، اعضای استودیو به طور کامل این سیستم را تغییر داده‌اند و حال به جای این که به طور پیاپی بدنبال زدن دکمه ها برای SubMission کردن حریف باشید با یک مینی گیم رو به رو خواهید شد که البته سران Yukes آن را مینی گیم نمی‌نامند و تنها از این ویژگی با نام سیستم جدید یاد می‌کنند. در هر حال هنوز اطلاعات چندانی از این قابلیت به ما و سایرین نشان داده نشده است و نمی‌توانیم به طور قطع در مورد خوب و یا بد بودن این ویژگی صحبتی بکنیم اما مسلماً با توجه به این که در تمامی بازی های ورزشی مبارزه‌ای انجام عمل SubMission با زدن دکمه‌های پیاپی قابل انجام بود بهتر بود که حداقل در این نسخه با کمی تنوع رو به رو شویم.

 


 

اکنون سازنده‌ی بازی به محیط اطراف دقت و توجه بسیاری کرده است. همانطور که مطلع هستید، مبارزات UFC در قفس‌های آهنی برگزار می‌شود و در بازی ها و مسابقات واقعی این قفس ها هستند که بیشترین آسیب و صدمه را به بازیکنان و مبارزان وارد می‌کنند. در نسخه‌های پیشین درصد کمی از ویژگی‌های واقعی قفس مورد استفاده قرار گرفته بود اما در Undisputed 3 هر چه از یک قفس واقعی انتظار دارید وجود خواهد داشت. قفس در این نسخه مانند یک ابزار جنگی برای مبارزان محسوب می‌شود و اگر شخص مبارز هوش خوبی داشته باشد، می‌تواند به وسیله‌ی قفس پیرامون خود صدمات شدیدی به بازیکن حریف وارد کند. اگر تا به حال یک نسخه از سری Undisputed را بازی کرده باشید به طور قطع با نرمی انیمیشن کاراکترها و دقت در طراحی چهره‌ها و اندام‌ها آشنا شده‌اید. به گفته ی سران Yukes، کاراکترها همگی ارتقا داده شده‌اند اما نه به اندازه‌ی ارتقایی که در بخش گیم پلی بازی انجام داده اند. گرافیک همان چیزی است که در نسخه‌ی قبل دیدیم اما کمی بر روی آن کار شده است البته انتظار بیش از این هم نمی‌رود، چون نسخه‌های قبل هم از لحاظ گرافیکی بسیار خوب بودند و حداقل می‌شد با گرافیک نسخه‌ی قبل این نسخه هم عرضه کرد اما آن چه که برای منتقدان و صد البته طرفداران بازی مهم است گیم پلی بازی می‌باشد. اما لازم نیست به هیچ وجه در این مورد ناراحتی از خود بروز دهید چون آن ها قول داده اند که با گیم پلی بسیار سرزنده تر از نسخه‌های پیشین مواجه خواهیم شد. در این نسخه 150 مبارز از 7 وزن قابل انتخاب می‌باشند که برای یک بازی با این سبک بسیار مناسب و قابل تقدیر است. در آخر می‌توان گفت با اضافه شدن یک بخش جدید با نام "Pride" و همچنین تقویت بخش آنلاین و اضافه شدن قابلیت گوش دادن به اخبار زنده ی مسابقات واقعی UFC و سایر نکات ریز و درشت دیگر باید ما نوید یک بازی بسیار عالی را در این سبک بدهیم. UFC Undisputed 3 قرار است در اوایل ماه آذر برای PS3 و Xbox 360 منتشر شود.





FIFA Soccer 12 | عاشق فوتبالید، فوتبال بازی کنید

تاریخ ارسال مطلب : شنبه 26 شهریور 1390, 03:03 ب.ظ

 

با ورود به نسل جدید، عنوان FIFA خود را از سایر بازی‌های ورزشی جدا کرد و اکنون چند سالی است که از سوی اکثر منتقدین مشهور دنیای بازی‌های ویدیویی به عنوان برترین بازی سبک شبیه ساز ورزشی انتخاب می‌شود. واقع گرایی بی‌نظیر در گیم پلی، کلیدی‌ترین ویژگی در مسیر پیشرفت و موفقیت فیفا بوده است و همه‌ی سعی و تلاش سازندگان بازی این است که این تجربه‌ی مجازی را هر سال به واقعیت نزدیک‌تر کنند. نسخه‌ی امسال فیفا به راستی مهم‌ترین گام را در این جهت برداشته است و با اضافه کردن سیستم دفاعی و سیستم فیزیک جدید به بازی علاوه بر ایجاد انقلابی عظیم، شبیه سازی فوتبال را هم به تکامل رسانده است. به تازگی دموی قابل بازی FIFA 12 برای پلتفورم‌های X360, PS3 و PC عرضه شده که هر چند تجربه‌ای کوتاه از این بازی بزرگ است، اما لذت بسیاری را برای طرفداران به همراه آورده است. با ما همراه باشید تا این دمو را در کنسول Xbox 360 بررسی کنیم.

اولین مسئله‌ای که در هنگام ورود به بازی نظر شما را جلب می‌کند، تغییرات منوی بازی است. منوی اصلی به صورت نواری در زیر قرار گرفته است و بخش‌های مختلف FIFA 12 را نمایش می‌دهد. در این دمو فقط بخش بازی دوستانه باز است، بنابراین بی‌اختیار باید آن را انتخاب کنیم. منوی انتخاب تیم‌ها هم تغییر کرده است که فکر می‌کنم از نظر ظاهری و اینترفیس بسیار بهتر از قبل است. حداقل از نظر زیبایی ظاهری، تغییر ایجاد شده مثبت بوده است. برای انتخاب کردن لباس تیم‌ها نیز اکنون به شیوه‌ای جدید، یکی از بازیکنان تیم مورد نظرتان رو به روی شما قرار می‌گیرد که می‌توانید لباس را به طور کامل بر تن او مشاهده کنید.
پس از انتخاب تیم و لباس بازی، وارد بخش مدیریت تیم می‌شویم. از نظر گزینه‌هایی که در این بخش با آنها سروکار داریم، هیچ تغییری دیده نمی‌شود. البته همان نسخه‌ی قبل به قدری کامل بود که ایجاد تغییر در آن فقط باعث گیج کردن بازیکن میشد. اما نکته‌ی اساسی که در اینجا به چشم می‌آید، افزایش میانگین امتیاز بازیکنان می‌باشد. در FIFA 11 آخرین نمره‌ای که به بازیکنان داده شده بود، 90 بود که آن هم فقط در اختیار مسی و رونالدو قرار داشت. اکنون به طور کلی سقف نمره‌ی داده شده تغییر کرده و به 95 رسیده است که در دموی بازی فقط مسی این نمره را داشت. هنگامی که برای دیدن جزئیات بیشتری از بازیکن مورد نظر دکمه ی RS را فشار می‌دهید، با تغییرات دیگری هم رو به رو خواهید شد. عدد قابلیت‌های خوب بازیکن مورد نظر با رنگ سبز نوشته شده است، قابلیت‌های معمولی با رنگ زرد و قابلیت‌های ضعیف نیز با رنگ قرمز نشان داده شده‌اند. به جای استفاده از چهره‌ی گرافیکی بازیکنان، از عکس واقعی آنها استفاده شده است که واقعاً انتظار چنین تغییری می‌رفت.
 

پس از درست کردن ترکیب تیم وارد بازی می‌شویم که مانند نسخه‌های اخیر در زمان لودینگ بازی، کنترل یکی از بازیکنان را بدست می‌گیرید و با دروازبان تیم حریف تمرین می‌کنید. انیمیشن‌های قبل از اجرای بازی تغییر کرده است، ابتدا یکی از بازیکنان هر دو تیم نشان داده می‌شوند که در بازی‌های گذشته‌ی این دو تیم گل زده‌اند و سپس وارد بازی اصلی می‌شویم. در این دمو همه‌ی بازی‌ها در ورزشگاه "اتحاد" (استادیوم اختصاصی تیم منچستر سیتی) برگذار می‌شوند. طراحی ورزشگاه واقعاً عالی است و کوچک‌ترین جزئیات در آن رعایت شده است که از جمله‌ی آنها می‌توان به لوگوی باشگاه در جلوی سالن ورود و خروج بازیکنان اشاره کرد. تغییرات ایجاد شده در انمیشن‌های ابتدایی بازی بسیار جزئی است و تفاوت چندانی احساس نکردم.
گزارشگرهای بازی هم تغییر کرده‌اند که البته در این دمو از دو گروه گزارشگر انگلیسی زبان موجود، فقط مارتین تایلر و آلن اسمیت قابل انتخاب هستند. گزارش بازی عمق بیشتری پیدا کرده است و اکنون دو گزارشگر علاوه بر اینکه اطلاعاتی کلی در مورد دو تیم می‌دهند، وارد جزئیات دوره‌ی ورزشی بازیکنان هم می‌شوند و در مورد آن اندکی صحبت می‌کنند. به طور مثال هنگامی که با بارسلونا بازی می‌کنید در مورد جرارد پیکه و اشتباه الکس فرگوسن در مورد فروختن این بازیکن به بارسلون صحبت می‌شود.
HUD بازی تغییرات خوبی داشته است، نوار نشان دهنده‌ی زمان و نتیجه ی بازی و همچنین نتیجه‌ای که پس از زدن گل نشان داده می‌شود، اندکی بزرگ‌تر شده است و به شیوه‌ی پخش Sky Sport که EA از گزارشگران و نحوه‌ی پوشش مسابقات این شبکه‌ی جهانی استفاده می‌کند، شباهت بیشتری پیدا کرده است. دوربین بازی با اینکه همان دوربین Tele نسخه‌های قبل است، از بازی سال قبل بسیار بهتر شده و بازی را از زاویه‌ی مناسب‌تری نمایش می‌دهد. گرافیک بازی تغییر چندانی نداشته است هر چند چهره‌ی بازیکنان جزئیات بیشتری پیدا کرده است. به طور مثال خالکوبی روی گردن پرینس بواتنگ هم طراحی شده است. یکی دیگر ازتغییرات جالب، بازوبند کاپیتان‌ تیم‌ها بود که اکنون بازوبند هر تیم به صورت اختصاصی طراحی شده است و دقیقاً مانند بازوبند واقعی آنها می‌باشد. از نظر صدا هم بازی مانند نسخه‌های قبلی بسیار خوب است و جو ورزشگاه و صدای تماشاگران در سطح خوبی قرار دارد. صدای برخورد توپ با تور و تیرک دروازه هم مانند گذشته واقعاً عالی است.
 

در مورد بخش‌های دیگر بازی صحبت کردیم، اکنون بپردازیم به بخش اصلی دموی FIFA 12 یعنی گیم پلی که همه‌ی نگاه‌ها به آن دوخته شده است. از همان ابتدای بازی با بخشی آموزشی رو به رو می‌شویم که سیستم دفاع تاکتیکال بازی را به ما آموزش می‌دهد. به طور کلی باید شیوه‌ی دفاعی گذشته که به آن عادت کرده‌اید را عوض کنید و ذهن خود را با شیوه‌ی نسبتاً پیچیده اما کارآمد جدید آشنا سازید. دیگر نمی‌توانید با نگه داشتن یک دکمه، فشاری طاقت فرسا ایجاد کنید و بالاخره پس از اندکی دویدن به دنبال بازیکن حریف، توپ را بربایید. به طور کلی اکنون تمرکز اصلی سیستم دفاعی روی دفاع منطقه‌ای است و ایجاد فشار روی تیم مقابل از این طریق انجام می‌شود. با نگه داشتن دکمه ی LT مانند نسخه‌های گذشته بازیکن شما وارد حالت Jockey شده و سعی می‌کند مسیر حرکت حریف را محدود کند که با نگه داشتن RT علاوه بر دکمه‌ی قبلی، این کار در حالت دویدن انجام می‌شود. بر خلاف نسخه‌ی سال گذشته، در FIFA 12 با نگه داشتن دکمه‌ی A بازیکن فقط به حریف نزدیک شده و وارد حالت Automatic Jockey می‌شود اما توپ را نمی‌رباید، برای گرفتن توپ می‌توانید از تکل معمولی با دکمه‌ی X و یا تکل ایستاده با دکمه ی B استفاده کنید. برای استفاده از دو دفاع به صورت هم زمان باید از دکمه ی RB استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم دفاع تاکتیکال، تنه زدن می‌باشد. هنگامی که در حال دویدن در کنار حریف هستید با زدن دکمه‌ی B به بازیکن کنار خود تنه می‌زنید. واقعاً انقلابی‌ترین ویژگی اضافه شده به FIFA 12 همین سیستم دفاع تاکتیکال است که کنترلی دقیق و هوشمندانه برای دفاع کردن به شما داده است. شیوه‌ی دفاعی شما کاملاً به خودتان بستگی دارد، می‌توانید مستقیماً با بازیکن درگیر شوید یا اینکه فضای حرکت او را ببندید.
اما تاثیر اصلی دفاع تاکتیکال، رو سرعت بازی بوده است. سرعت گیم پلی نسبت به نسخه‌ی گذشته بسیار کندتر شده است و این موضوع در بازی کاملاً مشهود است و تاثیر آن بر روی روند بازی بی‌نظیر بوده است. با بسته بودن راه‌های نزدیک شدن به دروازه فرصت بیشتری برای چرخاندن توپ و استفاده از همه‌ی بخش زمین در اختیار دارید. این کند شدن در جهت طبیعی‌تر شدن بازی بوده است که واقعاً هم سازندگان به چیزی که در هدفشان بوده است، رسیده اند. این حالت واقعی گیم پلی را در ذهن داشته باشید و به آن سیستم دریبلینگ دقیق یا Precision Driblling را هم اضافه کنید. کنترل شما روی توپ در شرایطی که توسط دو یا سه بازیکن حریف محاصره شده‌اید، بسیار بیشتر است. به راحتی می‌توانید مدافع مقابل خود را گول بزنید و بازیکنانی که قدرت دریبلینگ بیشتری دارند این کار را بسیار راحت‌تر انجام می‌دهند. تفاوت بین بازیکنان در FIFA 12 کاملاً مشهود است.
همه‌ی این مسائلی که تا به حال از آنها تعریف کردیم، در صورت نبودن یک فیزیک تمام عیار، به هیچ نمی‌ارزد. سیستم برخورد جدید و فیزیک بازی، جایی است که همه‌ی تلاش‌ها برای واقع گرایی به نتیجه می‌رسد. توپ بازی فیزیک زیبایی پیدا کرده است و بسیار روان‌تر و طبیعی‌تر از گذشته روی زمین می‌چرخد، برخوردهای بازیکنان کاملاً واقعی شده است و تفاوت فیزیکی بازیکنان و قدرت بدنی آنها در ایجاد برخوردها و نتیجه‌ی آنها بسیار تاثیر گذار است. مثلا هنگامی که با مهاجم ریز نقشی مانند والکات در مقابل مدافع قدرتمندی مثل پویول بازی می‌کنید و مدافع به مهاجم تنه می‌زند، والکات بدون هیچ مقاومتی توپ را از دست می‌دهد و خودش هم بر زمین می‌افتد. سیستم مصدومیت هم ارتقا یافته است و جثه، توانایی فرار از مصدومیت و فاکتورهای دیگر در مصدوم شدن بازیکنان نقش بیشتری دارند.
 

دیوید روتر و بقیه‌ی سازندگان بازی در استودیوی کانادای EA برای زیباتر شدن بازی، انیمیشن‌های In Game جدیدی به FIFA 12 اضافه کرده‌اند. یکی از آنها در هنگام مصدومیت بازیکن می‌باشد که ناگهان همه‌ی بازیکنان می ایستند و به بازیکن مصدوم شده رسیدگی می‌کنند که با اجرای بازی جوانمردانه بعد از بیرون رفتن بازیکن مصدوم، زیبایی و واقع گرایی بازی به حد کمال می‌رسد. انیمیشن شوت زدن، سانتر کردن و جهش‌های دروازبانان همگی بهتر شده است و به لطف فیزیک جدید طبیعی‌تر از گذشته به نظر می‌رسند. سیستم پرتاب اوت سریع، یکی دیگر از ویژگی‌های کوچک اضافه شده به گیم پلی است که در صورت حاضر بودن بازیکنی از تیم پرتاب کننده در نزدیکی محل خروج توپ، می‌توانید با زدن دکمه‌ی مربوط (A یا X) توپ را سریعاً وارد بازی کنید، تقریباً چیزی شبیه به شروع مجددهای سریع که بعد از خطا کردن، انجام میشد.
از نظر هوش مصنوعی نیز پیشرفت خوبی دیده می‌شود. عکس العمل‌های دروازبان‌ها هوشمندانه‌تر از گذشته است. پرش‌های غیر طبیعی برای دور کردن ضربات آرام دیگر به چشم نمی‌خورد و آنها توپ‌ها را بهتر مهار می‌کنند. بازیکنان نیز از نظر حرکت به فضای خالی و واردن نشدن به منطقه ی آفساید بهتر عمل می‌کنند، به طور مثال در صورتی که مهاجم فضای خوبی برای نزدیک شدن به دروازه داشته باشد، روی خط آفساید حرکت می‌کند تا اینکه به او پاس دهید. داوری بازی نیز پیشرفت خوبی داشته است و سیستم خطاگیری بازی دقیق‌تر شده است، حتی برخوردهای جزئی بدون توپ نیز بعضاً خطا گرفته می‌شوند.
شاید تنها ایرادی که می‌توان از این دمو گرفت، حضور نصری و فابرگاس در آرسنال باشد! واقعاً از نظر بخش‌های مختلف FIFA 12 در سطح خیلی خیلی بالایی قرار دارد و حتی همین تجربه‌ی کوتاه از بازی هم بسیار چالش برانگیز و لذت بخش است. بازی از نظر گیم پلی به طور کلی سخت‌تر شده است و تمرکز خاصی باید روی بازی داشته باشید، تقریباً به اندازه‌ی بازیکنان درون زمین. اما این سختی بیشتر کاملاً قابل قبول است و به هیچ وجه غیر منطقی نیست. واقعاً باید به EA Sports و EA Canada برای ساخت چنین بازی زیبایی که هر سال بهتر از سال گذشته می‌شود، تبریک گفت و این نوید را به آنها داد که به احتمال خیلی زیاد باز هم لقب بهترین بازی ورزشی سال نصیب فرنچایز FIFA می‌شود.
 

نسخه‌ی اصلی FIFA 12 برای تمامی پلتفورم‌های قابل بازی، در روز 7 مهر امسال عرضه خواهد شد.




bf3

تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 23 شهریور 1390, 01:39 ب.ظ

تصویری از بازی battlefield3 که مثل اینکه در این تصویر امریکا به ایران حمله کرده چون برج میلاد در این عکس معلومه.

guillotine-teaser-723x250.jpg




تصاویری از بازی max pain 3

تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 23 شهریور 1390, 01:33 ب.ظ

 

Official Box Art
 
0000000000
Max Payne 3 screenshot immagine image
 
 
Max Payne 3 screenshot immagine image
 
Max Payne 3 screenshot immagine image
 
Max Payne 3 screenshot immagine image
 
Max Payne 3 screenshot immagine image




تریلر Need for Speed: The Run

تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 22 شهریور 1390, 12:00 ق.ظ

Need for Speed: The Run

نمایی از سرعت و قدرت اتومبیل "پورشه 911 کاررا اِس" در این نمایش جدید سینماتیک
 
دریافت تریلر
  




Gears of War 3

تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 21 شهریور 1390, 11:52 ب.ظ

Gears of War 3

پیشنمایش اختصاصی پردیس بهمراه توضیحات یکی از نویسندگان رسمی سایت
 
دریافت تریلر
  
 
 
 
مشـاهده تریلر
 
 




آمار فروش کنسول ها در ژاپن

تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 21 شهریور 1390, 11:50 ب.ظ

آمار فروش کنسول ها در ژاپن

آمار فروش کنسول ها در ژاپن تا هفته منتهی به 4 سپتامبر منتشر شد.

3DS: 54,744
 PS3: 33,831
 PSP: 30,192
 Wii: 11,606
 DSi LL: 3,177
 DSi: 2,453
 PS2: 1,394
 Xbox 360: 1,228
 DS Lite: 80
 PSPgo: 7





صفحات سایت
1 2 3 4


banner

موضوعات
درباره ما


ایجاد کننده وبلاگ : hooman spv

این صفحه را به اشتراک بگذارید

آمار بازدید
کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

ابزار وبلاگنویسان
banner 200x600
نظر سنجی

به نظر شما کدام یک از دستگاه های زیر برای بازی بهتر است.



پیوند های روزانه
کلمات کلیدی